Om Kap Verde

Har ju inte skrivit om Kap verde ännu så jag kan göra det nu.

Tisdags: när vi kom dit så lyckades jag självklart bli sjuk (lika stor tur som vanligt). Men bara en förkylning.
Vi packade mest bara upp grejer och gick och åt.

Onsdags: tror jag att vi badade i havet. Och det havet var helt underbart. Eller hela stranden och allt var underbart. Det var turkost/ljusblått vatten och jätte vit strand med musik i från en högtalare i en buske. Fast jag kunde inte bada då eftersom jag var sjuk så låg i en solstol med handduk över mig, kul.
Sen åt vi på kvällen och satt nog vid receptionen och drack kaffe..

Torsdags: var jag fortfarande inte frisk men badade ändå i havet. var skönt men mycket undervattensströmmar och vågor så var svårt att komma upp hehe.

Fredags: Var det rundtur i staden eller byn santa maria (var lite mindre än moheda). Det var väldigt risigt och luktde inte rosor, men kul att se. Fanns några affärer men alla var väldigt jobbiga som jobbade där. Dom ville verkligen sälja verkade det som..Sen badade vi i polen som var stooor. Fanns även polbar och bubbelpol :)

Lördags: åkte vi en katamaran och snorklade (gick inte bra där). Vattnet var helt blått igen och dom spelade b.la Dion & the Belmonts på båten. På kvällen hade vi beställt grillbuffé. Var väl rätt gott.

Söndags: Var det marknad i Santa Maria. Inget att ha. Fick ett halsband av en afrikan som vi sen ignoerade och han blev arg för att vi inte köpte av hans fina stånd^^. På kvällen hade vi beställt afrikansk buffé. Det var..rätt likt grillbuffén men det var gott det med.

Måndags: Åt vi först frukost och sen gick jag och pappa och solade vi polen. Badade också där men det var lite kallt på morgonen. Resten av dagen tror jag att vi fortsatte bada i polen. På kvällen blev det asiatisk buffé som vi hade beställt. Jag blev inte så nöjd, trodde det skulle vara mer friterat men det enda friterade var nog lökringarna och kanske några grönsaker. Sushin vill jag inte tänka på. Fyfan vad äckligt det är!

Tisdags: Packade vi det sista och åt den goda frukosten (som kändes som efterrätt) en sista gång. Sen iväg med buss till flygplatsen och väntade på flyget.

Det var det. Kommer nog några bilder sen när jag har fört över :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0