61 sanningar om mig

1. Jag är vänsterhänt.
2. Det gillar jag, även om de flesta alltid påpekar att det är ''konstigt''.
3. Jag är väldigt snigel rädd.
4. jag pratar bara när det behövs. Så jag är rätt tyst av mig.  
5. Jag gillar mat mycket.
6. En gång spydde jag på natten när vi hade ätit grillade marshmallows och har inte börjat gilla det igen tills nu.
7. Jag gick på en grej som hette juniorerna när jag var liten, som var som kyrkans barntimma.
8. När jag var liten köpte jag en bibel på en loppis för 5 kr för att jag gillade prassliga sidor. När den var söndeprasslad så slängde jag den.
9. Jag tycker whisky är bland det äckligaste som finns. 
10. Jag gillar att kolla på samma film om och om igen. 
11. När vi var i Grekland en gång så kom det ett jordskalv och det första jag gjorde var att hämta mitt favoritgosedjur som låg på golvet. 
12. Det gosedjuret fick jag av min morbror när jag var pyttepytteligen, och jag har kvar det än. Det är en Delfin. 
13. Jag gillar inte pizzor med den där vanliga tjocka strimlade skinkagrejen på. 
14. Jag tycker jätte mycket om matlagning men är lite som en katastrof i köket. Det ska det bli ändring på. 
15. Jag gillar 50-tals modet mest men jag gillar också ''dagens'' mode.
16. Mina favorit städer är London och Stockholm. 
17. Jag gillar killar som är annorlunda och har fin klädstil
18. När jag var liten kunde jag magdans, nu kan jag inte det så bra.
19. Jag har rätt dåligt tålamod.
20. När jag gick på dagis så började jag lipa när dom skulle dela upp pepparkakshuset för jag ville ha hela för mig själv. Jag kommer inte ihåg det så bra men jag har sätt på bild.
21. Jag har rätt svårt att släppa taget om saker.
22. Jag vill ha leilas bakars kök.
23. Jag längtar alltid till fredagar i skolan för dom är så mysiga.
24. Jag älskar att gå i affärer.
25. Jag gillar skolan och blir ledsen när det är lov, men när det är lov så vill jag inte till skolan.
26. Min favoritlärare är Anette, som vi har i engelska.
27. Jag vill spara ut till långt hår men kan inte få så långt.
28.Jag och en kompis i Rörvik kollar alltid på sagan om konungens återkomst när vi träffas. Vi vet inte varför men det har blivit så.
29. Jag vill bli känd någon gång.
30. Den årstid jag gillar mest är hösten, jag blir alltid lite vår och sommardeppig i stället för höst och vinterdeppig. 31. Jag tycker blodpudding är grisigt men hur gott som helst.
32. Jag vet inte hur lång jag är för jag har inte mätt mig på ett år men sist var jag 175
33. jag är en morgonmänniska. 
34. Jag gör inte det jag inte känner för.
35. jag gillar inte läsk så mycket och dricker det väldigt väldigt sällan.
36. jag älskar att fotografera och redigera men tycker inte att jag är speciellt bra på det.
37. Choklad är fantastiskt gott tycker jag.
38. Min favorit glass är Ben & jerry med chokladglass och fudge i.
39. Jag älskar att gå på Liseberg.
40. Jag tycker om att vara ute och gå. Om jag är sjuk och stannar inne i en vecka blir jag ledsen för det är inte kul att vara stilla dygnet runt.
41. Jag har en massa saker som jag vill bil när jag blir stor, och alla är rätt svåra att bli..hmm
42. Jag använder knappt aldrig min mobil. Jag har bara med mig den och svarar i den om jag hör den och ibland smsar och ringer jag.
43. Jag längtar inte till våren som alla andra gör. Även om jag också tycker den är underbar
44. Jag vill bo i Stockholm när jag är stor.
45. Jag älskar ost.
46. Jag råkade klippa våran tax (som är död nu) i svansen när jag var liten och han högg mig i läppen, så nu har jag ett ärr där.
47. Jag har en väldigt konstig röst, tycker jag själv.
48. Jag tycker matte är svårt men geografi och svenska är lätt
49. Jag kan knappt någonting om smink men vill lära mig mer om det.
50. Jag gillar att ha små hemligheter för mig själv.
51. Och jag älskar att ha picknick.
52. När jag skrattar så låter det knappt utan jag bara andas ut och skrynklar ihop ansiktet haha
53. Jag tycker min pappa var rätt cool på 80-talet
54. Jag gillar inte när folk är omogna även fast jag själv är det rätt ofta. höhö
55. Jag lägger mest pengar på kläder men ändå har jag aldrig något att ha på mig.
56. På min framtand syns en vit fläck som jag fick när jag var liten av någon anledning.
57. De kompisar som jag har känt längst i mitt liv är Emma Frej, Kevin Lövbom, Petter Dahl och Hanna Hagenslätt.
58. Jag är mörkerrädd
59. Jag gillar inte att simma i sjöar för jag tänker alltid att en stor gädda eller haj (ne det går inte) ska komma underifrån och hugga mig.
60. Jag är för det mesta glad!
61. Jag är trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0